SEO teksten schrijf je niet voor de zoekmachine

Huh, maar SEO staat voor zoekmachineoptimalisatie? Dus dan schrijf je SEO teksten toch juist voor de zoekmachine? Onzin, maar wel een veel gemaakte denkfout.

SEO teksten schrijf je niet voor de zoekmachine

Voor mij is SEO een sport en een super interessant aspect van zakelijk bloggen. Ik steek er tijd in, houd de trends bij en verdiep me in andere websites; hoe pakken zij SEO aan? En.. ik word blij als ik mensen op simpele maar effectieve SEO kansen kan wijzen.

Nu verwacht ik niet dat zoekmachineoptimalisatie ook meteen jouw hobby wordt, maar je teksten niet optimaliseren is echt een gemiste kans. Tenzij het niet je bedoeling is dat mensen je teksten lezen ?? Kortom, alle reden om deze blog zéker even door te nemen.

SEO is geen sexy onderwerp

Als ik met mijn klanten aan zoekmachineoptimalisatie wil beginnen, komen ze vaak met allerlei bezwaren. SEO zou veel tijd kosten, complex en technisch zijn. Ik ken de fabeltjes – en het stukje waarheid dat erin schuilt – maar al te goed! (en ik zie ook hoe allerlei experts die mythen in stand houden, waar ik me echt kwaad om kan maken ?? )

Nadat ik de bezwaren met feiten heb weerlegd, komen klanten met wat misschien wel de grootste mythe is: “SEO betekent dat je gaat schrijven voor de zoekmachine.” En dat terwijl mijn doelgroep, veelal coaches, zo graag MENSEN wil helpen.

Met dit idee heb ik in een uitgebreid artikel over SEO en mindset afgerekend. En ik zet daarin met één vraag SEO in een heel ander perspectief.

Lees verder op https://businessblogschool.nl/SEO

Geplaatst op zaterdag 27 januari 2018.

Over Business Blog School

Dit bericht is geschreven door Business Blog School. Het bedrijf valt onder adviesbureau uit Roosendaal. Trefwoorden van Business Blog School uit Roosendaal : zakelijk bloggen, online marketing, SEO, zoekmachineoptimalisatie, tekstschrijver, naamsbekendheid, expertstatus, meer omzet.

Lees meer over Business Blog School.